Entry Terbaru Dari Bawah Tanah

Isnin, 23 November 2009

Face Book


Mark Zuckerberg

    Pernah guna Facebook?  tak pernah? memang ketinggalan betul la anda nih. Kalau tak penah guna, sekurang-kurangnya mesti pernah dengar rangkaian Facebook kan. Belalang akui yang Facebook adalah satu rangkaian sosial internet paling glamour masa ini. Malah laman-laman sosial lain seperti Friendster dan myspace pun telah di tinggal kebelang oleh Facebook.

    Dasyatnya penangan Facebook nih, sampaikan kawan Belalang sorang nih tak boleh tinggal lansung laman web sosial nih. 24 jam sure online kat sini. Ape yang buat dia asyik sangat, Belalang pun tak tahu.

    Tapi dalam kita sibuk suka sangat laman web nih, ade baiknya juga kita mengetahui sejarah kewujudan Facebook dan pengasasnya. Belalang terpanggil untuk mengetahui siapa pengasas Facebook, setelah Belalang baca komen dari satu laman blog. Kalau nak tahu artikel apa dan apa komen itu, klik disini.

    Belalang cuma mahu berkongsi biodata latar belakang pengasas web Facebook iaitu Mark Zuckerberg. Macam selalu Belalang copy and paste artikel nih dari laman wikipedia. So, harap dengan artikel dari Belalang nih akan menambahkan satu lagi pengetahuan am kita semua.


Mark Zuckerberg
Lahir     14 Mei 1984 (umur 25)
White Plains, New York
Pekerjaan     Founder, CEO & President of Facebook
Nilai harta kekayaan     Less than $1 Billion
Kepercayaan     Atheist

Mark Zuckerberg merupakan pengasas Facebook - sebuah perkhidmatan rangkaian sosial dalam internet. Beliau juga ketua eksekutif Facebook.

Kejayaan Facebook

Pengguna Facebook kini meningkat kepada 250 juta orang. Jumlah ini sebagai ukuran berapa banyaknya hubungan peribadi yang anda telah lakukan. Palo Alto, ibu pejabat Facebook di California ditubuhkan pada 2004. Facebook mengalahkan MySpace yang dimiliki oleh News Corporation.

Pada Julai 2009, syarikat Internet Rusia menawarkan AS$100 juta (RM358 juta) untuk membeli saham daripada pekerja-pekerja Facebook.Syarikat Rusia itu, Digital Sky Technologies (DST) itu melabur sebanyak AS$200 juta (RM716 juta) ke atas Facebook pada Mei 2009 dan menawarkan sebanyak AS$14.77 juta (RM52.8 juta) untuk satu unit saham biasa Facebook.

Syarikat gergasi perisian komputer Amerika Syarikat, Microsoft telah membeli 1.6 % dalam Facebook bernilai AS$240 juta (RM859 juta) pada 2007.

0 comments:

 
Blogged.my Web Statistics My Ping in TotalPing.com