Entry Terbaru Dari Bawah Tanah

Sabtu, 16 Januari 2010

Ape Yang Penting!..DUIT...


                Dalam hidup nih benda alah bernama DUIT terlalu la penting. nak eja D.U.I.T senang and pendek jer. Tapi makna duit dalam hidup kita panjang dia berjela-jela…

                Saja jer mukadimah pasal duit nih. Bukan pe, teruk sangat kewangan Belalang sekarang nih. Tapi Belalang percaya bukan Belalang sorang je ada problem duit nih. Tua, muda, miskin, hatta kaya sekali pun tak terlepas dengan masalah duit. Orang miskin masalah dengan cara dia nak makan hapah semua.  Orang kaya lak masalah dengan cara dia, tido malam takut duit ilang la macam-macam lagi.

                Tapi alangkah indah hidup Belalang jika segala mak nenek benda yang Belalang mau dalam hidup nih, semuanya ada. Tapi nak buat macam mana. Belalang  nih orang sederhana. Kais pagi makan pagi, kais petang makan untuk esok..hee..

                Apapun Belalang syukur dengan kehidupan Belalang sebab Belalang ada family and wife yang sangat sempurna pada pandangan Belalang. Mereka ini lebih bermakna dari segunung berlian atau sekolam duit. So, kepada anda yang selalu jugak runsing macam Belalang nih cuba renungkan sedikit kehidupan anda. Semua yang terjadi atas kehendak Allah. Mungkin kita rasa duit satu masalah kepada kita. Tapi jika kita toleh sedikit ke bahagian lain, mungkin kita akan terlihat sesuatu kurniaan tuhan kepada kita yang tak ternilai dengan wang ke hapah ke.

                Jadi sentiasa la bersyukur dengan apa yang kita ada di dunia nih. Dan ingat satu lagi nih, DUIT BUKAN SEGALA-GALANYA.

0 comments:

 
Blogged.my Web Statistics My Ping in TotalPing.com