Entry Terbaru Dari Bawah Tanah

Sabtu, 17 Julai 2010

Minyak naik? Kesah Ke Tak Kesah?

Gambar hasil carian di Google

Selamat berhari Sabtu semua. Apa program hari ni? Balik kampung? Shopping? Dating?... Apepun program anda harini, pastikan ia mengembirakan anda setelah penat bekerja sepanjang minggu. Bagi yang masih bekerja harini haft day atau full day, teruskan berusaha dan sabar menanti untuk punch card balik umah... Hee..

Belalang pulak rasenye tiada apa-apa perkara penting akan dilakukan harini. Sementara mood untuk berblog ok semenjak dua menjak nih, elok rasanya di abiskan dengan blog Belalang. Esok-esok bila mood down pulak, malas pulak nak berblog.

kenapa tajuk Belalang tulis minyak naik? bahagian mana dalam entry Belalang yang tulis pasal minyak naik? Hahaha sebenarnya setuju atau tidak kenaikkan minyak tetap akan beri kesan kepada kehidupan kita walaupun kenaikkan itu hanya 5 sen. Kalau bukan pasal terpaksa membayar lebih isian minyak yang akan buat kita tertekan, pasti ada perkara lain seperti kenaikkan harga barang lain. Alasannya cukup mudah. Minyak naik jadi terpaksa naikkan harga lain-lain barangan.

Tapi itu hanya pendapat peribadi Belalang. Setakat sekarang selepas minyak naik, Belalang masih lagi tak terasa apa-apa kesan seperti yang Belalang sebutkan di atas. Jadi Belalang nak tanya pendapat korang pulak korang ade terasa ape-ape efek ke dengan kenaikkan harga minyak? Kalau ade ape dia? Kesan pe?

6 comments:

nuriz berkata... Reply To This Comment

sy tak kisah sebab sy mkn gula sikit ..minyak pun pakai skit..nanti raya kuih raya tak pyh buat sebb org tak mkn pun kuih sgt heheheh

miss ice berkata... Reply To This Comment

tinggal kesan jugak dalam hati ni..hee..

shameel Iskandar berkata... Reply To This Comment

Tentang kenaikkan harga ini elok juga kalau kita hayati artikel ringkas dri dr asri zainul abdin http://drmaza.com/home/?p=1188

Tuan Cimot berkata... Reply To This Comment

tak terasa lg coz blum ad kereta sndr..hiohoho

jeritan bebas berkata... Reply To This Comment

trase giler. . .mmg efek harge minyak ni besar. . .wpn 5sen. . .korg taw la nnt ble nk kna travel jauh². . .arini bole ckp xkisah. . .sok lusa jgn korg lak yg mgelabah. . .

Ayie berkata... Reply To This Comment

hanya RON97 yang naik gle babi.. RON95 tidak.. untuk pengetahuan semua, RON 97 hanya untuk kereta prestasi tinggi mcm BMW atau Mazda RX8.. dengan RON 97 nih, kemampuan sebenar kereta akan diperolehi.. untuk kereta biasa, tak perlu pun RON97, cukup la RON95 tapi kalau nk guna RON97 tak salah pun..

Dalam perkataan lain, sebenarnya org biasa-biasa tak ada efek pun.. yang ada efek tuh cuma org kaya.. org kaya yang pakai BMW atau kereta mewah yang lain..

jadi pada aku, alasan peniaga menaikkan harga langsung tak boleh diterima sebab van dan lori hanya guna RON95 atau diesel premium sahaja..

*sekadar pendapat

 
Blogged.my Web Statistics My Ping in TotalPing.com