Entry Terbaru Dari Bawah Tanah

Selasa, 4 Ogos 2009

MANSUH I.S.A

Perhimpunan mansuhkan ISA baru-baru ini tidak ler seteruk yang belalang sangkakan.sebelum hari perhimpunan bermula belalang jangkakan mesti havoc punyalah kes nih… asalnya tiada niat pun nak sentuh isu ini. Tapi selepas belalang singgah dan baca artikel serta komen pembaca dalam satu forum blog, tiba-tiba datang idea nak tulis.
Terus-terang belalang cakap yang belalang bukanlah sorang yang pandai sangat bab-bab politik nih. apa yang belalang tulis berdasarkan apa yang belalang lihat dan ambil tahu dari orang-orang sekeliling. Mengenai perhimpunan ISA, belalang nak tanya apa motif sebenar perhimpunan itu? Ya, orang yang menganjurkan perhimpunan itu hendak mengajak rakyat beramai-ramai bagi tahu kat satu Malaysia yang mereka tidak mahu akta ISA dan mansuhkan akta itu secepat mungkin. Mereka juga mahu beramai-ramai menghantar memorandum kepada yang mulia raja kita.
Soalan belalang berjayakah perhimpunan itu? sampaikah bantahan mereka itu kepada raja? Atau hanya Berjaya membuat kecoh di tempat awam?. Nak hantar bantahan pun perlu bawak sampai sekampung. Pada hal kalau sampai istana pun, bukan semua boleh masuk.
Senang cakap macam ni la, sekiranya ada yang merasa kerajaan hari ini kejam, korup, dan macam-macam lagi, tunggu la sampai PRU13 nanti. Guna saluran yang betul. Bukannya dengan cara macam itu. Ajak satu kampung turun pun takde ape-ape matlamat yang tercapai. Belalang rasa sekiranya kerajaan sekarang terlalu zalim, tentu pembangkang tidak dapat bolot lima negeri. Sebab pa? Sebab kerajaan control SPR. Tapi yang terjadi sebaliknya bukan. Kerajaan menerima kekalahan mereka di negeri-negeri itu. Jadi ini menunjukkan SPR masih boleh menjadi harapan terakhir pada rakyat semua.
Kesimpulannya fikirlah sendiri. Tiada guna terburu-buru mengejar sesuatu perkara kerana masanya akan sampai juga. Apa yang perlu di lakukan hanyalah bersabar. Bukan buat sesuatu yang menampakkan kita bodoh di mata orang.

0 comments:

 
Blogged.my Web Statistics My Ping in TotalPing.com