Entry Terbaru Dari Bawah Tanah

Selasa, 27 Oktober 2009

Awie Sound Akil


(Gambar dari Harian Metro)


    Lawak ada, nak tergelak pun ada. Awie dah naik hangin ngan statement ustaz glamour kita sorang nih. Sape lagi kalau bukan Ustaz Akil Hayy. Tue la, gatal sangat jolok sarang tebuan.

    Awie dah la tengah hangin pasal kes perbicaraan dia yang tengah jalan sekarang nih. Tiba-tiba si Ustaz Akil lak telah buat statement kasi artis panas telinga. Ustaz Akil dah cakap ape ntah Belalang tak sure sangat. Yang Belalang tahu Awie marah sangat apabila Ustaz Akil kata artis Malaysia banyak terpengaruh dengan ajaran sesat.

    Rase-rase memang la ade sorang dua artis kita yang terlibat dengan benda-benda sesat nih. Tapi tak adil juga kalau nak cop semua artis Malaysia begitu. Yang Belalang nak tergelak apabila Awie kata kepada Ustaz Akil yang dia perlu cermin diri dia dulu sebelum nak tarbiah orang lain. Ustaz dendiri pun pernah kontroversi pasal rumah tangga.

    Pikir balik betul juga apa Awie cakap tue. Ustaz Akil boleh nak menegur orang, tapi berpada-padalah apa yang di ucapkan itu. Jangan jadi macam sekarang nih. Dah jadi macam "kata dulang paku serpih, kata orang dia yang pun 2 x 5 juga"
(pandai-pandai buat ayat sendiri...hee)

    Bila dah tersalah tegur nampak macam kena batang hidung sendiri balik. Asal nak buat pandai, tapi last-last memang kena pandai dulu sebelum tegur orang. Bak kata orang sekarang
"Biar pandai tapi jangan memandai-mandai".

9 comments:

911 berkata... Reply To This Comment

Memang kenalah pada tempatnya. Nak tegur orang kena cermin diri dulu.. saya setuju benar.

RastaMat berkata... Reply To This Comment

Betoi2...

Solihin Zubir berkata... Reply To This Comment

adeyh.. lawak sunggoh.. haha..

Qaseh Auleya berkata... Reply To This Comment

kuwang3x....hikhihikhik....
kat dunia bila salah skit nak keji bila bagus skit nak puji.....kuikuikuikui....
Qaseh dah biasa ngan hal nieh...

BieytaRohani IBERAHIM berkata... Reply To This Comment

AKU setuju sangat gan awie tu !!!!apa dia ingat orang paggil dia ustaz bolehn la nak ceramah orang?aku mula-mula dia kuar tv dulu lg dah cakap gan hbby aku yang aku ni nyampah sesgt gan ustaz sekor ni!!!!sampai mana belajar dah dapat title ustaz?betul ke dia tu ustaz yg bertauliah oleh jakim?ke ustaz bawah pokok ketapang.....dont judge a book from it cover lah jangan ingat rocker cam awie tu tak tau hukum hakam........fikir2 lah sendiri,slam perkenalan ye belalang hijau, unit nama tu sila beri tunjuk ajar sifu saya new blogger!!!

Bieyhanny.com.my berkata... Reply To This Comment

AKU setuju sangat gan awie tu !!!!apa dia ingat orang paggil dia ustaz bolehn la nak ceramah orang?aku mula-mula dia kuar tv dulu lg dah cakap gan hbby aku yang aku ni nyampah sesgt gan ustaz sekor ni!!!!sampai mana belajar dah dapat title ustaz?betul ke dia tu ustaz yg bertauliah oleh jakim?ke ustaz bawah pokok ketapang.....dont judge a book from it cover lah jangan ingat rocker cam awie tu tak tau hukum hakam........fikir2 lah sendiri,slam perkenalan ye belalang hijau, unit nama tu sila beri tunjuk ajar sifu saya new blogger!!!

RastaMat berkata... Reply To This Comment

Betoi2...

911 berkata... Reply To This Comment

Memang kenalah pada tempatnya. Nak tegur orang kena cermin diri dulu.. saya setuju benar.

Qaseh Auleya berkata... Reply To This Comment

kuwang3x....hikhihikhik....
kat dunia bila salah skit nak keji bila bagus skit nak puji.....kuikuikuikui....
Qaseh dah biasa ngan hal nieh...

 
Blogged.my Web Statistics My Ping in TotalPing.com