Entry Terbaru Dari Bawah Tanah

Ahad, 16 Januari 2011

Spam Pulak!

Bangun pagi nih dengan perasaan ceria. Pergi kedapur buat segelas nescafe O panas. On laptop dan terus sign in blog. Macam biasa Belalang akan publishkan komen-komen baru yang masuk sepanjang Belalang off line.

Tiba-tiba mata Belalang tertarik pada bahagian spam dalam komen. Biar betul? Spam yang masuk ke blog Belalang sebanyak 215! Mak aih, sape la yang taruk iklan banyak-banyak dalam satu malam nih?

dengan perasaan yang ingin tau, Belalang pun klik la pada bahagian spam tuh. Ceh! ini komen-komen lame yang Belalang terima. Nape tiba-tiba komen-komen nih semua masuk dalam kotak spam? Hairan jugak Belalang. Pikir punya pikir punya pikir, hanya ada satu alasan saja mengapa semua nih terjadi.

Gambar Dari Carian Google 

DISQUS... Ya, disqus.com. Semalam Belalang ade try-try nak apply disqus untuk digunakan oleh Belalang. Main hentam jer tekan sana, klik sini, pangkah situ, yes sini... Last-last nah amik kau, abis komen-komenku yang bernilai nih jadi spam.

Susah jugak rupanya nak apply guna disqus nih ye. Nak kena cari sorang tok guru jugak nampak gayanya. Sape sini yang guna disqus angkat tangan! tolong drop komen sini jap macam mana nak apply disqus ke blog. Sambil-sambil tuh Belalang nak pindah balik semua komen yang dalam kotak spam tuh. Keje yang membosankan di awal hari minggu... Hahaha...

4 comments:

Tanpa Nama berkata... Reply To This Comment

oo macam tu ker...xtau lah pulak...hehe

Leyha berkata... Reply To This Comment

la. kesiannya . ndak apa . sekurang2nya ada kerja dibuat pada hujung minggu nie :D

dyea irdina berkata... Reply To This Comment

klu kek span best gak kan leh mkn ni spam..hehehe..

tubelawak berkata... Reply To This Comment

jgn pakai disqus.. rugi.. komen2 tak index kat google.. keyword dalam komen membantu SEO

 
Blogged.my Web Statistics My Ping in TotalPing.com