Entry Terbaru Dari Bawah Tanah

Khamis, 10 Februari 2011

924 Guru Besar Terima Insentif RM7,500

Ini berita baik ni untuk guru besar seluruh negara. Kerajaan telah menyinarai pendek nama-nama guru besar untuk menerima insentif berjumlah RM7,500 berjaya meningkatkan prestasi sekolah masing-masing. Berita gembira ini disampaikan oleh Tan Sri Muyiddin Yassin.

Dibawah adalah berita penuh tentang perkara itu-

------------------------------------------


Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan seramai 924 guru besar dari seluruh negara disenarai pendek untuk menerima insentif sebanyak RM7,500 seorang, sebagai ganjaran kerana berjaya meningkatkan prestasi sekolah masing-masing di bawah Tawaran Baru (Bai'ah).


Tan Sri Muhyiddin Yassin, yang juga Menteri Pelajaran, berkata seramai 12.1 peratus guru besar berjaya memimpin sekolah untuk melepasi sasaran prestasi ditetapkan, yang merupakan pertambahan sebanyak 600 peratus daripada jangkaan asal sebanyak dua peratus.


Katanya senarai pengetua dan guru-guru sekolah menengah yang layak menerima ganjaran di bawah Tawaran Baru akan diumumkan pada pertengahan tahun ini, dengan kemungkinan awal selepas keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) diumumkan. 


"Jemaah Nazir sedang membuat pengesahan mengenai prestasi 924 guru besar yang disenarai pendek. InsyaAllah saya akan umumkan senarai guru-guru besar yang layak dalam masa terdekat," katanya.


Sumber: Sinar Harian

1 comments:

farhana sahri berkata... Reply To This Comment

byk tu...waaaa...kalah bonus...yeke?hihi

 
Blogged.my Web Statistics My Ping in TotalPing.com