Entry Terbaru Dari Bawah Tanah

Jumaat, 19 Februari 2010

Disebalik Campur Tangan Australia

Anwar dan Michael Danby pada bulan Disember


Sebagaimana yang ramai sudah tahu, bantahan 50 MP Australia yang diketahui oleh Michael Danby, ahli Parlimen berbangsa Yahudi yang memperjuangkan hak gay dan lesbian adalah sebahagain dari grand design Anwar untuk memberi tekanan kepada kerajaan supaya gugurkan kes liwatnya.

Anwar membuat kenyataan tadi bahawa campurtangan Australia adalah untuk menegakkan demokrasi. Bodoh sekali katakatanmya itu. Apabila negara lain masuk campur dan menentukan proses kerajaan dan mahkamah dan institusi negara ini bermakna kita tidak lagi demokratik tapi telah dijajah.

Anwar adalah pengkhianat yang membawa masuk penjajah ini. Rangkaian Anwar di Australis diuruskan oleh bekas Pengarah Abrar yang lari ke Australia, Dr Rahim Mohd Ghouse. Rahim Ghouse adalah bekas Ketua Pemuda UMNO PUlau Pinang semasa zaman Zahid Hamidi.

Anwar yang mengarahkan Rahim Ghouse untuk bertemu dengan Michael Danby, Pengerusi Jawatankuasa Perhubungan Luar Senat Australia pada Februari 8hb 2010. Tujuannya adalah untuk mendesak mendapatkan sokongan Menteri negara itu untuk menekan kerajaan supaya gugurkan kes liwatnya.

Anwar juga mengarahkan Rahim Ghouse untuk menjadi penyambung maklumat perbicaraan dengan Mark Trowell (kanan) dan Tom Percy (bawah kiri) yang merupakan Australian Queen Council sebagai pemerhati perbicaraan.

Usaha-usaha ini yang telah mendapatkan 50 ahli Parlimen mereka menyerahkan memorandum kepada Kedutaan Malaysia di Canberra. Yang bodohnya adalah ahli-ahli Parlimen ini menuntut kerajaan mengarahkan Mahkamah Malaysia menghentikan perbicaraan.

Ini mustahil dilakukan kerana kerajaan tidak boleh campurtangan dalam urusan Mahkamah kerana itu dinamakan separation of power. Adalah beranggah dengan prinsip deokrasi untuk eksekutif masuk campur dan tiada hak bagi negara asing masuk campur dalam urusan kerajaan dan urusan Mahkamah negara asing.

Reaksi yang ditunjukkan oleh penunjuk perasaan benar-benar memalukan pihak kerajaan dan pihak High Commission sendiri memperakui Australis tidak boleh masuk campur dalam hal kerajaan dan Mahkamah Malaysia.

Maka John Kerry yang merupakan Pengerusi Foreign Relation di Senate US hanya menuntut proses keadilan dijalan dengan rapidan adil.

Malangnya Anwar telah salahgunakan sikap liberal Mahkamah kepadanya untuk melengah-lengahkan perbicaraan dengan pelbagai alasan remeh (petty) dan mengarut (frivolous). Wisma Putra perlu lakukan sesuatu dan pertingkatkan usaha untuk difahami oleh negara-negara luar. 

Dari The Unspinners

-----------------------------------------------------------------------------

Ape hal pulak orang luar nak masuk campur hal-hal negara kita kan? Diorang tak reti respect undang-undang negara orang lain ke? ke ada kepentingan apa? Lu pikir la sendiri...

1 comments:

Ameno World berkata... Reply To This Comment

Autralia ni tak reti hormat undang Malaysia,kan kan kan.
Jadi Malaysia pon jangan nak sibuk bantah Autralia n sekutunya serang negara Islam Palestine,hormat undang-undang PBB yang berat sebelah tu.
KERAjaan pon jangan sibuk panggil Apco jadi penasihat.
kahkahkah dasar bacol

 
Blogged.my Web Statistics My Ping in TotalPing.com